محل تبلیغات شما
مفهوم بازارگرایی (گرایش به بازار)
بر خلاف بازاریابی که تحت تأثیر مسائل فرهنگی است و تعاریف زیادی در این زمینه وجود دارد، در زمینه بازارگرایی شاهد چنین گستردگی تعریفی نیستیم و کمتر تحت تأثیر مسائل فرهنگی قرار گرفته است. کوششهای ابتدایی افرادی مانند فلتن و مک کیتریک(1957) و بعد از آنها کاتلر(1994) تأثیر زیادی بر گسترش مفهوم بازارگرایی داشته است. اصولا چهار تعریف اصلی تا کنون برای بازارگرایی ارائه شده است:
1- بازارگرایی عبارت است از ایجاد اطلاعات حاصل از بازار در کل سازمان درباره نیازهای جاری و آینده مشتریان، توسعه و انتقال این اطلاعات و استعداد در سراسر سازمان و پاسخگویی به آن در تمام سطوح سازمان.
2- بازارگرایی از سه جزء رفتاری تشکیل شده است: مشتریمداری، رقیبگرایی و هماهنگی و تبادل اطلاعات بین واحدها همراه با دو نوع تصمیمگیری، تمرکز بر بلند مدت و سودآوری.
3- بازارگرایی شامل مجموعهای از باورها و اعتقادات است که مشتریان را در مرکز توجه قرار میدهد تا سودآوری بلند مدت شرکت را فراهم سازد. البته این به معنی توجه نداشتن به سایر ذینفعان مانند مالکان، مدیران و کارکنان نیست.
4- بازارگرایی شامل مهارتهای عالی و برجسته در درک و ی نیازها و خواستههای مشتریان است.

جوایز بسته بندی UK 2020: برندگان معرفی می شوند

طراحی رسانه در عصر تبلیغات

شگردها یا ترفندهای جالب تبلیغاتی چیست؟

بازارگرایی ,تأثیر ,سازمان ,اطلاعات ,بازار ,توجه ,تأثیر مسائل ,مسائل فرهنگی ,بلند مدت ,شده است ,تحت تأثیر ,تأثیر مسائل فرهنگی

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

bitsfasttuca siobaressto NFL Wholesale Cincinnati Bengals Jerseys Is A Sport Sprite, Buy Your Favorite Thing. nestdenticu luhoubidba نرم افزار مدیریت گیم نت و کافی نت cratemuzim وبلاگ بزرگ پرسپولیس zokawinfi میهن گرام