تبلیغات برای كودكان، عمل بازاریابی یا تبلیغ تولیدات یا خدمات برای كودكان است. اغلب، تبلیغات، موضوع بسیاری از بحثها را به خود اختصاص میدهد؛ مباحثی كه به تاثیر تبلیغات بر میزان مصرف كودكان میپردازند. در چند سال اخیر، قوانین بسیاری پیرامون تبلیغات برای كودكان وضع شده است. امروزه، در بسیاری از كشورها، مجموعهای از قوانین، چارچوب تبلیغات برای كودكان را تشكیل میدهد.
گستره و اَشكال مختلف تبلیغاتی
تبلیغات برای كودكان را میتوان با استفاده از رسانههای سنتی یعنی تلویزیون، رادیو و چاپ و به كارگیری رسانهی جدید یعنی اینترنت و دیگر رسانههای الكترونیك به انجام رساند. حتی بستهبندی و تبلیغات داخل فروشگاهی هم میتوانند راهی برای تبلیغاتی باشند كه مخاطب آن، كودكان هستند.
هیچ تعریف جهانی پذیرفته شدهای از كودك وجود ندارد (اگرچه یونسكو، سنین بین 0 تا 8 سال را كودك معرفی كرده است.) به عبارت دیگر، این دستگاههای قانونی هر كشور هستند كه واژهی كودك را معنی میكنند. در قوانین تبلیغات مربوط به هر كشور، تعریف كودك تغییر مییابد.
اما معمولا، بر اساس تحقیقات دانشگاهی، سن 12 سالگی را پایان دورهی كودكی در نظر میگیرند. بنا به گزارش كمیسیون تجاری فدرال، شركتهای غذایی و آشامیدنی در آمریكا، در سال 2006 حدود 6/1 بیلیون دلار صرف تبلیغ تولیدات و خدمات برای كودكان كردهاند.
تبلیغات ,كودكان ,كودك ,سال ,بسیاری ,كه ,برای كودكان ,تبلیغات برای ,تبلیغ تولیدات ,خدمات برای ,كودكان را
درباره این سایت